Fauna Eksperimentet er et initiativ fra Siw og Tore Gjedebo. Foto: Line Owren
BISTÅR GRØNNE selskap I VEKST
Fauna eksperimentet er en familieeid, filantropisk og samfunnsnyttig virksomhet basert på non-profit og sirkulær økonomi. Fauna eksperimentet tar ikke eierskap i selskapene som deltar i eksperimentet.
Fauna Eksperimentet går “all in” i bærekraftig forretningsutvikling og på å rigge grønne virksomheter for hurtig vekst!
Fauna Eksperimentets VISJON:
Innovasjon og entreprenørskap vil løse miljøutfordringer uten å bruke morgensdagens ressurser i dag
#grønneinvesteringer
INNHOLD
Fauna Eksperimentet er et program hvor 5–8 selskap kommer under “vingene” til Fauna Eksperimentet og Tore Gjedebo i 6 måneder, med mål om å rigge dem for vekst.
Initiator
Fauna Eksperimentet er initiert av Investore AS og videreutviklet i samarbeid med Innovation Dock AS. Har du spørsmål? Send en epost til christian@superduper.ventures
SIRKULÆRT LÅN
Gjennom Tore Gjedebos investeringsselskap, InvesTore AS, tilbys selskap som utpeker seg som særlig interessante rente- og avdragsfrie sirkulære lån.
Målsetting
Vårt mål er å gi deltakerbedriftene en lønnsom konkurransefordel og utvikle nye arbeidsplasser og industrier i tråd med det grønne skiftet.
Vi forener kapital og kompetanse, entreprenører og eksperter, næringslivet og det offentlige i omstilling til bærekraftig forretningsdrift, verdiskaping og samfunnsnytte.
Målgruppe
Fauna retter seg mot selskaper i vekst som ønsker å videreutvikle en grønn profil eller omstille sin rådende forretningsmodell til bærekraftig, langsiktig virksomhet.
Verdier
Fauna står for en jordnær, miljøvennlig, langsiktig og bærekraftig praksis. Vi kombinerer kapital med innovative strategier, og støtter virksomheter med et tilsvarende verdigrunnlag.
Vi arbeider opp mot FNs bærekraftsmål, EUs vekststrategi Green Deal og definerte miljø-, sosiale og forretningsetiske forhold og ESG.
“DETTE er noe av det beste jeg har sett…Eksperimentet er konkret og satt i et teoretisk rammeverk som gjør at MAN oppnår forståelse på et fundamentalt nivå!”
-Marie Amelie, CEO Factiverse